Do roku 2025 přijde čtrnáct novinek.
Konference francouzského výrobce pod názvem Renaulution přinesla plány automobilky na příštích pět let. Obsahují nové strategie i přístup k automobilovému průmyslu.
Bývalý šéf Seatu, Luca de Meo, od minulého roku vede Renault k velké transformaci, kde již není snaha vyrábět co nejvíce aut ročně. Přísné emisní normy ale i korona krize nutí automobilky změnit myšlení.
Renault 5 Concept
Méně je více
Podle de Mea dostane před objemem přednost hodnota, čímž se myslí zejména služby věnované mobilitě. Neznamená to však, že nepřijdou nové modely. Do roku 2025 je jejich v plánu 14, z toho polovina čistě na elektřinu.
S výjimkou užitkových vozidel, kde stále bude hrát důležitou roli dieselový pohon, se druhá polovina novinek spoléhá na různou míru elektrifikace. Největší očekávání Renault vkládá do full-hybridní technologie E-Tech, kterou kromě Clia brzy dostanou i capture a Arkan.
Šéf Renaultu přiznal, že v C segmentu je automobilka už déle ztrátová, ale nestáhne se z něj. Vedle Arkane a elektrickém crossoveru Mégane se chystají ještě další čtyři modely.

Ojeté vozy se po repase vrátí na cesty
Ze služeb je nejzajímavější projekt Re-Factory. Přeměnou továrny Renaultu ve francouzském Flins se už tento rok spustí výrobní ekosystém na bázi oběhového hospodářství.